Een blog of website succesvol maken is vooral een langetermijnverhaal. Doorzettingsvermogen heb je nodig , want de eerste maanden schrijf je vaak alleen. In de beginperiode van mijn blog Zelfstandig op internet kon ik vrijwel iedere lezer begroeten met een handdruk. Maar ik ging gewoon door en dacht er niet over na. En beetje bij beetje kwamen er steeds meer lezers. Dit heeft natuurlijk ook veel te maken met mijn inmiddels behoorlijk grote artikelarchief hier (rond de 3.000 artikelen).
Een website is dus een langetermijninvestering. Geen australie netnummer zoekmachineoptimalisatie Velen willen gewoon over hun onderwerp schrijven en niets anders. Maar Google is verkeersgenerator nummer 1 en zal dat nog een tijdje blijven. Iedereen die het onderwerp SEO negeert , geeft betere bezoekersaantallen weg. Je hoeft alleen maar een paar gedragsregels te leren ( on-page en off-page ) en een of twee handige SEO-plug-ins te gebruiken . Geen gebruik van sociale netwerken Het negeren van sociale netwerken zoals Facebook of Twitter helpt je ook niet succesvol te zijn.
Je hoeft natuurlijk niet elke hype na te jagen. Maar sociale media-profielen, forums, Facebook-groepen, enz. zijn niet langer een trend van korte duur. Ga ermee om en je trekt niet alleen meer bezoekers, maar je haalt er ook iets persoonlijks uit (bijvoorbeeld belangrijke contacten). Kopieer een succesvolle blog Nieuwe bloggers proberen vaak het succesrecept van een populaire blog te kopiëren. Maar dat zal meestal mislukken.